Kontakt

E-faktura och autogiro

Du väljer själv på vilket sätt du vill mottaga fakturor från kommunen. Det är möjligt att få dessa som e-faktura, faktura skickad via e-post eller som en pappersfaktura. Du kan också välja att betala dina fakturor via autogiro.

Hur fungerar E-faktura?

När du går in i din Internetbank, ser du om det kommit en ny faktura. Alla uppgifter som belopp, OCR-nummer och betalningsdatum är ifyllda i förväg. En snabb kontroll och ett godkännande så är du klar.
Kontakta din bank om du har frågor och vill veta mer om E-faktura.

Autogiro

Kommunen erbjuder också autogiro. Om du vill få dina betalningar via autogiro kan du anmäla det via din bank eller fylla i och skicka in en blankett för autogiro Pdf, 89.5 kB, öppnas i nytt fönster.. När du väljer autogiro kommer du ändå att få en faktura med uppgift om att summan dras via autogiro.

Vi erbjuder autogiro för betalning av barnomsorg, musikskoleavgift, äldreomsorg/hemtjänst (inkl. trygghetslarm), vatten/avlopp samt hyror för kommunalägda lokaler och lägenheter.

Faktura via e-post

Du kan också välja att få din faktura till din e-postlåda istället för en tryckt faktura i brevlådan. Detta anmäler du också på blankett för autogiro. Pdf, 89.5 kB, öppnas i nytt fönster. Observera att det inte går att få e-postfaktura för hyror av kommunala lokaler/lägenheter.

Kontakt

Ekonomiavdelningen

E-post: ekonomiavdelningen@ovanaker.se

Kommunens växel

Tfn: 0271-570 00

Senast uppdaterad