Kontakt
synpunkt

Tyck till - lämna synpunkt

Hjälp socialförvaltningen att bli bättre – vi vill veta vad du tycker. Synpunkter, klagomål och beröm ger oss värdefull information och möjlighet att förbättra verksamheten. Därför vill vi gärna att du berättar vad du tycker om de insatser vi utför och det bemötande vi ger.

Socialförvaltningen i Ovanåkers kommun vill bli ännu bättre på att ge ett gott bemötande och en service av hög kvalitet. Därför vill vi gärna ha synpunkter på våra verksamheter, allt för att bli bättre.

När en kommentar kommer in till socialförvaltningen skickas den vidare till ansvarig tjänsteman eller politiker. Om kontaktuppgifter finns kontaktar vi personen och ger ett svar om detta är möjligt. Kommentarer eller synpunkter som kommer in anonymt försöker vi att åtgärda i den utsträckning det är möjligt. I de fall ansvaret ligger hos någon annan försöker vi vidarebefordra kommentaren eller synpunkten till ansvarig.

Alla synpunkter ger oss tillfälle att förbättra vår verksamhet, därför tar vi alla synpunkter och klagomål på allvar. När vi har möjlighet åtgärdar vi, förbättrar och ställer till rätta.

Du har möjlighet att lämna din synpunkt via vår e-tjänst för synpunktshantering Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster..
OBS: Denna e-tjänst kan inte användas för att ansöka eller överklaga ett beslut.

Ute i verksamheterna ska det även finnas blanketter för att lämna synpunkter på. Ta kontakt med ansvarig chef om du önskar att få en sådan.

Det går också bra att ringa till oss, skicka brev eller e-post.

E-tjänst för att lämna dina synpunkter

Vi har tagit fram en e-tjänst för synpunktshantering där du enkelt och smidigt kan lämna dina synpunkter direkt från din dator, surfplatta eller telefon.

Kontakt

Socialt ansvarig samordnare

Christian Olars
Tfn 0271-570 90
E-post christian.olars@ovanaker.se

Senast uppdaterad